Stockholm

”Bemanning och rekrytering är en utmaning”

Serveoffice är en historia om ett företag som inte bara vuxit sedan starten utan även skapat möjligheter för både människor och företag. Men framför allt är det kanske en framgångssaga om hur en individ, Cissi Silvstam, kan göra skillnad för så många andra genom sitt entreprenörskap.

Året var 1991, mitt under rådande finanskris, när ägarna till Företagshuset bestämde sig för att lägga ut växeln på entreprenad. Man frågade den dåvarande växeltelefonisten Cissi Silvstam om hon var intresserad av att ta över driften.

- Det blev ett tveklöst ja från mig, förklarar Cissi Silvstam och fortsätter.

- Jag visste att jag ville vara min egen chef och med hjälp från nära och kära så kunde jag köra igång. Tillsammans med två kollegor som jag anställde drev jag växel- och receptionsfunktionerna. Egentligen är det svårt att beskriva känslan det var en otrolig motivation, jag har ju alltid drivits av utmaningar.

Rekrytering av ekonomer och controllers

Det tog inte lång tid förrän man märkte ett ökat intresse inte bara gällande de tjänster man erbjöd via Serveoffice utan även inom andra områden.

- Det var många kunder som inte bara ville ha hjälp med sin reception utan även redovisning. Fem år efter starten så flyttade vi inte bara till nya fina lokaler utan kunde expandera vårt erbjudande till att innefatta ekonomi.

Nu började man rekrytera allt från ekonomer och controllers till ekonomichefer. En ny utmaning för både Serveoffice och Cissi.

- Även om man kan se likheter i processen så är det stor skillnad på att rekrytera en duktig ekonomiassisten eller ekonomichef jämfört med en receptionist eller backoffice-medarbetare.

Efter ytterligare fem år av tillväxt och ihärdigt arbete förärades Cissi Silvstam priset som ”Årets företagare” och hamnade i samband med detta på Dagens Industris förstasida.

- Att min historia hamnade på förstasidan var självklart smickrande men det som verkligen betydde något var den bekräftelse alla vi som arbetat så hårt genom åren, nu fick. Det man väldigt lätt glömmer är att bemanning och rekrytering handlar om att skapa möjligheter för människor, något som faktiskt kan förändra deras liv, förklarar Cissi Silvstam.

HR, rekrytering och lön

Och även 2000-talets början startade i hög växel. Serveoffice expandera in i områden som HR, rekrytering och startade även en lönebyrå. Man valde även att ta in en ny VD som inte bara kunde avlasta Cissi utan också föra företaget framåt.

- Det var otroligt givande att få se något som man investerat så mycket tid och energi i, inte bara växa utan också etablera sig på riktigt. Tänk att jag startat detta.

Rekrytering och bemanning i Stockholm

Med trettio års erfarenhet erbjuder Serveoffice idag rekrytering och bemanning inom lön, hr och ekonomi. Man har tagit sig igenom ett antal finanskriser, bubblor och lågkonjunkturer och har på så sätt samlat på sig en bred och lång erfarenhet och kompetens.

- I och med att vi varit med så länge så har ju många av våra kunder hängt med lika länge. Det är svårt att se dem som bara kunder och oss som enbart en leverantör. Jag brukar säga att vi är en partner inom rekrytering och bemanning, både i vått och torrt, avslutar Cissi Silvstam.

Kontakta oss

Kontakt

Hör av dig till oss om du behöver personal

På Serveoffice hjälper vi dig gärna med rekrytering och bemanning inom HR, lön och ekonomi. Någon av våra konsultchefer kommer att återkomma till dig så att vi så snart som möjligt kan hjälpa dig.

På vår site använder vi cookies. Om du vill fortsätta antar vi att du accepterar detta.